Inlägg i denna kategori hamnar på förstasidan
ÄNTLIGEN är det dags för Skruvs IFs 100-års jubileum ⭐️ In och anmäl er för en otrolig kväll tillsammans – Varmt välkomna 🎉
Inlägg i denna kategori hamnar på förstasidan
ÄNTLIGEN är det dags för Skruvs IFs 100-års jubileum ⭐️ In och anmäl er för en otrolig kväll tillsammans – Varmt välkomna 🎉
Höstterminen är igång!
Alla är välkomna att testa på våra pass gratis under september! Hitta det pass som passar bäst för just dig och fråga oss gärna om det är något du undrar över! Du kan alltid anpassa passet och övningarna efter dig själv.
Måndagar kl 19 är det Gympa med Ulle:
Ett pass med mycket funktionell träning, med kondition, styrka, balans och rörlighet och kroppen som enda redskap. Du kan anpassa passet efter dig själv. Du kan välja att göra det helt hopplöst och välja lite lättare varianter eller ösa på̊ intensivt och välja tyngre varianter av övningar.
Onsdagar kl 18.30 är det Tabata med Jenny:
Ett högintensivt intervallpass där man jobbar i intervaller om 20 sek och vilar 10 sek. Både kondition och styrka ingår. Du jobbar själv och kan därför anpassa efter dina möjligheter, behov och dagsform. Det går att välja både tuffare och lättare varianter av övningarna.
Torsdagar kl 18.30 är det Cirkel- eller intervallpass med Johanna eller Ulle:
Det blir lite olika pass olika veckor. Håll utkik på Instagram och Facebook där vi ibland informerar lite om passet i förväg. Oavsett vilket pass det blir så jobbar du själv utifrån dina förutsättingar och kan därför anpassa efter dina möjligheter, behov och dagsform. Det går att välja både tuffare och lättare varianter av övningarna. För att veta lite mer om vilket pass det blir just den här veckan kan du alltid kolla in händelser på Instagram och Facebook.
Många frågar också efter vårt lite lugnare ”Tisdagspass” med mycket styrka och rörlighet. Just nu är det paus på det, men man vet aldrig om eller när det kommer tillbaka.
Välkomna!
Nu är det äntligen dags för gympa igen!
MÅNDAGAR med start den 3 OKTOBER.
Välkomna!
Amanda, Thea, Jonna & Frida
Köp halva potten lotter till den sista hemmamatchen för säsongen den 18/9. Lotterna finns att köpa på Matöppet i Skruv. Vinnaren får halva potten + en smörgåstårta för 6 personer som är sponsrad av Matöppet! Lottpris 20 kr.
SKRUVS IF 100 år 1921-2021
Boka in lördagen den 29/10 För jubileumsfesten.
Mer info kommer inom kort…..
Under matchen igår mot Flygsfors-Gadd. IF så hade vi den åttonde dragningen i årets fotbollslotteri. Vi har även haft dragning i halva potten där vinsten på 1150 kr samt en smörgåstårta från Matöppet gick till lott nr 70, serie F. Ett stort grattis till alla vinnare! #skruvsif #åttondedragningen #iblåttovitt
Nästa vecka, måndagen den 5 september börjar höstterminen med gruppträning. Det är gympa på måndagar, tabata på onsdagar och intervall-/cirkelpass på torsdagar. Klicka in dig på sidan för Skruvs IF gympa styrka för att läsa mer.
Alla är välkomna att prova på passen under hela september. Hoppas vi ses där!
Kontakta oss gärna om du har några frågor!
Hugo Karsamo tog en välförtjänt silvermedalj i P19 spjut på årets JSM som avgjordes på Sollentunavallen. Det var en spännande spjuttävling som publiken fick uppleva. Hugo gick upp i en tidig ledning med sitt första kast som mätte 56,27, men fick se sig nedpetad till silverplats när IF Götas Filip Sundin satte PB i den första omgången med 57.77.
I den andra omgången blev det än mer jämnt när Ljungbys Jacob Thelander närmade sig bakifrån med sitt 56,24 kast. Tävlingens stora favorit Olle Hübert från IK Heros gjord sitt andra misslyckade försök och behövde få till ett lyckat kast i tredje omgången för att få kasta vidare. Detta gjorde han med ett säkerhetskast på 54,82. Väl inne i finalrundan kastade samme Hübert 63,47 och säkrade mer eller mindre guldet, då ingen annan i fältet någonsin kastat så långt. Samtidigt petade han ner Hugo till den tredje platsen. Inga andra förändringar av värde hände i fjärde omgången.
Men i den femte lyckades Hugo åter ta sig upp som silvermedaljör när han passerade Sundin med sitt 58 meters kast.
Nu stod vi inför en mycket spännande sista omgång. När Jacob Thelander kastat sitt sista kast stod det klart att medaljen var i hamn. Men skulle det bli silver eller brons. För att säkra upp situationen ytterligare så plussade Hugo på sitt resultat så att det blev nytt pers (och klubbrekord) med ett kast på 59,30. Detta visade sig vara övermäktigt för den gode Sundin som landade sitt sista kast på 57,44. Därmed ordnade Hugo Karsamo ytterligare en SM-medalj till Skruvs IF:s stolta friidrottssektion.
Hugo stötte även kula under JSM:s sista dag. Här lyckades han ta sig vidare bland de åtta främsta med en stöt som mätte 13,31. Han lyckades inte förbättra det resultatet i finalrundan, så han slutade åtta.
Det var även kulstötning för F19 under söndagen. Här hade Jonna Lundgren förhoppningar om en framskjuten placering, och att saker och ting skulle börja släppa lagom till JSM. Vi får tyvärr konstatera att så inte blev fallet. Jonnas bästa stöt för dagen mättes till 12,40 vilket gav en sjunde plats. Det blir till att ta nya tag inför kommande säsong.
Lite samma sak gäller för vår tredje deltagare på JSM, nämligen Alexander Karlsson i P19 slägga och diskus. Han främsta placering blev en sjundeplats i slägga på något blygsamma 49,85. I diskus blev det ytterligare ett par snäpp ned placeringsmässigt med en niondeplats efter att fått ett godkänt kast på 38,27. Men han har fått en förklaring till varför saker och ting inte gått så lätt. Nya tag och ta jobbet som krävs för att komma tillbaks.
Under helgen avgjordes även USM för 15-16 år i Uppsala. Här hade vi en tävlande i Hilma Johansson som kastade slägga och diskus. Släggan var först ut för Hilma. Det gick kanske inte fullt så bra som vi hoppats på, när hennes enda godkända kast mättes till 17,71. Men hon fick med sig bra erfarenhet till nästkommande dag och diskuskastningen. Här var hon irriterande nära att hamna topp åtta, och därmed få göra alla sex kast i tävlingen. Nu felade det några decimeter till det. Men Hilma gjorde det mer än godkänt då hon satte nytt PB på 28,20. Sätter man pers på mästerskap så ska man vara riktigt stolt över sig själv. Det kommer nya möjligheter redan till nästa år.
Jag tackar samtliga för väl genomförda tävlingar, och att ni representerar klubben på ett fint sätt. Nu njuter vi av sötman från Hugos fina prestation, och så siktar vi framåt mot nya framgångar.
Reine Karlsson
Sista lördagen i augusti var Ljuders Skruvs PRO på utflykt med Ångaren Thor. Dagen bjöd på fantastiskt sensommarväder och trevligt sällskap.


